Klantenservice

Telefoonnummer klantenservice:
+31 0318 483293 (Bereikbaar elke werkdag van 9:00 – 17:00)
Om u sneller van dienst te kunnen zijn, vragen wij uw factuur- of bestelnummer bij de hand te houden.

E-mail klantenservice:
info@kwispelenzo.nl

Openingstijden klantenservice:
Maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17:00 uur.

Openingstijden Chat:
Maandag tot en met vrijdag van 9.30 uur tot 19:00 uur.

Openingstijden Website:
24/7 uur is onze website open

Meestgestelde vragen:
Zie je hieronder per categorie.

Bestelling

Indien er vóór 17.00 uur besteld is en betaald, dan gelden de volgende levertijden.
Maandag besteld > Dinsdag in huis
Dinsdag besteld > Woensdag in huis
Woensdag besteld > Donderdag in huis
Donderdag besteld > Vrijdag in huis
Vrijdag besteld > Zaterdag in huis
Zaterdag besteld > Maandag in huis
Zondag besteld > Dinsdag in huis

Let op: Sommige producten, zoals District 70, 51degrees north, en artikelen op bestelling en artikelen die niet op voorraad zijn hebben een aangepaste levertijd. Kijk hiervoor altijd goed op de productpagina zelf. Bij elk product staat op de pagina zelf de actuele levertijd.

Bent u niet thuis wanneer uw bestelling geleverd wordt? Dan wordt deze in de meeste gevallen nog éénmaal aangeboden of bij de buren afgegeven. Indien dat het geval is ontvang u hierover vaak een briefje in de bus van de bezorger zelf.

U ontvangt ook een Track&Trace-email waarmee u uw bestelling kunt volgen. Het kan zijn dat door omstandigheden de levering vertraagd is of bij de buren is afgeleverd. Heeft u vragen over uw levering, neem dan contact op met de klantenservice.

Verzending naar België
De verzending naar België is vrijwel alle gevallen even snel als binnen Nederland. Helaas kan het echter voorkomen dat de verzending 1 werkdag langer duurt bij verzending naar België.

Geen paniek! We leggen hier kort uit wat er aan de hand kan zijn.

1. Meerdere pakketten. Bestellingen worden soms in meerdere pakketten verzonden. U ontvangt voor ieder pakket een individueel Track&Trace nummer.

2. Even niet op voorraad. Het kan zijn dat op het moment van het pakken van uw bestelling het product toch niet meer op voorraad bleek te zijn. Op de door u ontvangen pakbon staat wanneer het wel geleverd zal gaan worden. Het product staat voor u ‘in bestelling’ en zal direct worden doorgestuurd zodra het binnenkomt van de leverancier. Lees hier meer over hoe dit in zijn werk gaat.

Heeft u alsnog een vraag of wilt u de ‘in bestelling’ artikelen annuleren en uw geld terug? Stuur ons een mail en we helpen u graag verder. Vergeet niet uw bestelnummer te benoemen.

Wij snappen dat u graag snel uw bestelling heeft. Helaas kunt u echter geen bestellingen bij ons ophalen. Wij zijn een webshop en geen fysieke dierenwinkel. Ons kantoor en ons magazijn zijn gescheiden, waar helaas geen klanten geholpen kunnen worden. Uiteraard staan we u graag te woord via de mail, social media en onze telefoon.
Heeft u in al uw enthousiasme te snel een bestelling geplaatst? Dan kan het zijn dat er per ongeluk een verkeerde bestelling is gedaan. Aan de andere kant kan het zijn dat u uw bestelling om andere redenen wilt annuleren.

Wij zullen altijd ons best doen om u daarin te helpen. Neem daarom altijd telefonisch contact met ons op om de order zo snel mogelijk te annuleren. Heeft de annulering geen haast? Dan kunt u ons ook altijd mailen. Hou er rekening mee dat wij u telefonisch alleen binnen onze openingstijden kunnen helpen. In de weekenden kunnen orders daarom helaas niet geannuleerd worden.

Wij doen echter wel altijd erg ons best om uw order zo snel mogelijk te bezorgen, dus de kans is aanwezig dat uw order al verwerkt wordt. Onze mensen in het magazijn lopen in de meeste gevallen bijna direct om uw order zo snel mogelijk bij uw maatje te krijgen. In dat geval kunnen wij uw order helaas niet meer annuleren.

Verzendkosten

Nederland:
€ 6,95 Verzendkosten
Gratis verzending boven de € 40,- in Nederland

België
€ 9,95
Gratis verzending boven de € 45,- in België

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Betreft backorders, wanneer een artikel ten tijde van bestellen niet op voorraad is, dan wordt er voor het nazenden opnieuw verzendkosten in rekening gebracht. Wanneer een artikel wel op voorraad is maar uiteindelijk niet vindbaar blijkt, dan wordt de nalevering kosteloos verzonden.

Retour en herroepingrecht?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@kwispelenzo.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzondering maatwerk
Producten die u via deze webwinkel koopt worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Uitzondering verzegelde producten
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.

Uitzondering beperkte houdbaarheid
Producten die u via deze webwinkel koopt die slechts een beperkte houdbaarheid hebben kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Uitzonderinghygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico
Producten die u via deze webwinkel koopt die na opening niet terug kunnen worden genomen om hygiënische of gezondheidsrisico’s kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Het is ook mogelijk om uw order te retourneren zonder gebruik te maken van het retourneren via TntPost. In dat geval kunt u het modelformulier voor herroeping downloaden( https://www.thuiswinkel.org/data/uploads/reglementen/Modelformulier_voor_herroeping.docx) en op uw eigen kosten de retourzending versturen aan:

Kwispel en Zo
Hong Kongstraat 71
3047BR ROTTERDAM

Wanneer u een verkeerd product heeft ontvangen stuur dan een e-mail en we lossen het samen op. We willen u vriendelijk vragen om aan te geven welk product u heeft ontvangen zodat wij kunnen nagaan wat er is mis gegaan. Een foto van het product en de streepjescode helpt daar enorm bij! Vergeet niet uw bestelnummer te benoemen, zo kunnen we het sneller voor u oplossen.

Wat jammer dat het product niet naar verwachting werkt. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben en wij zoeken het graag voor u uit!

Hoe lossen wij dit voor u op?
Stuur ons een mail met uw bestelnummer en om welk product het gaat
Leg uit wat er niet naar verwachting werkt. Probeer hierbij ons te voorzien van foto’s en/of filmpjes
Wij zoeken een geschikte oplossing voor u
U wordt geinformeerd wat de oplossing is geworden en hoe wij dat gaan regelen

Terugbetaling geschiedt uiterlijk 14 dagen nadat de ontbinding bij ons is kenbaar gemaakt. Indien wij de retourzending nog niet hebben ontvangen op dat moment, zullen wij wachten met de terugbetaling tot wij de producten wel hebben ontvangen of tot u aantoont dat de retourzending wel bij ons is afgeleverd. Als u een order gedeeltelijk retourneert, crediteren wij de door u geretourneerde producten. Wanneer u de order volledig retourneert, crediteren wij alle producten en alle andere aan ons betaalde kosten. De creditering gaat altijd via hetzelfde betaalmiddel als waarmee u bij ons heeft betaald.

Betalen?

Om uw bestelling te betalen kunt u gebruik maken van de volgende manieren:

Nederland
iDeal
PayPal
Billink (achteraf betalen)
Zelf handmatig vooruit betalen (Overschrijving)

Belgie
PayPal
Bankcontact
Zelf handmatig vooruit betalen (Overschrijving)

Wanneer u gewend bent om met creditcard te betalen, willen wij u adviseren om Paypal te gebruiken als betaalmethode. Hier kunt u ook zonder account uw creditcard gebruiken als betaalmethode.

De optie ‘handmatig vooruit betalen’ is in tegenstelling tot de andere betaalmethodes niet direct. Het kan dus zijn dat hierdoor de order 1 – 3 dagen vertraging heeft door bankoverdrachten.

Klik bij het afrekenen op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. U wordt doorgeleid naar de website van uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat uw bestelling is betaald.

iDEAL voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
iDEAL wordt ondersteund door alle grote Nederlandse banken
Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
Controle en overzicht op de betaling
Bestelling wordt direct na afrekenen verwerkt, u heeft uw bestelling sneller in huis

Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

Ja, u kunt uw bestelling ook via PayPal bij ons betalen.
Selecteer bij het afrekenen de betaaloptie Paypal. U wordt dan naar de Paypal website gestuurd om in te loggen. Na het invoeren van uw gegevens bij Paypal komt u weer terug op onze webshop. Hier dient u dan nog een laatste check te doen, door op de knop bevestigen te drukken. Uw bestelling is dan voltooid. Het bedrag wordt direct op onze paypal rekening bijgeschreven en bij u afgeschreven. U krijgt ook meteen een bevestigingsmail en de bestelling komt ook meteen bij ons binnen. Dit garandeert een snelle levering.

Paypal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
Paypal is vertrouwd, veilig en gemakkelijk.
Paypal biedt de mogelijkheid om zelfs zonder account met een creditcard te betalen.
U heeft enkel een account of creditcard nodig om het te kunnen gebruiken.
Controle en overzicht op de betaling.
Bestelling wordt direct na afrekenen verwerkt, u heeft uw bestelling sneller in huis
Betalingen met Paypal bieden kopersgarantie. Wanneer u niet geleverd krijgt, wat u besteld heeft. Kunt u bij Paypal een claim aanmaken en stort Paypal uw geld terug. Zo hoeft u nooit bang te zijn dat u niet krijgt waar u voor betaald!

Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

Er zijn kosten verbonden aan het gebruik van PayPal, wij vragen 2% van het aankoopbedrag!

Kwispel en Zo hanteert verschillende betaalmethoden. Alleen bestellingen die betaald zijn worden verzonden, met uitzondering van de optie achteraf betalen. Voor

Met ‘Betaal later’ betaal je je bestelling achteraf zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt.

Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 14 dagen. Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van Klarna ontvangt.
Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

U kunt bij vragen altijd contact met Klarna opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Klarna website. 

In de eerste e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling en in de tweede mail een bevestiging dat uw betaling is goedgekeurd door Klarna. Heeft u deze tweede mail niet ontvangen? Dan is uw bestelling waarschijnlijk niet goed doorgekomen en wordt deze daarom ook niet in behandeling genomen.

Betaling met Klarna rekenen wij € 1,50 administratiekosten.

Wanneer u kiest voor de optie achteraf betalen (BILLINK), krijg u via de email een factuur van Billink voor het achteraf betalen. Deze factuur moet u binnen 14 dagen voldoen, anders bestaat de kans dat u een hoger bedrag moet betalen.

Als u denkt dat u geen factuur gekregen hebt of als u deze kwijt bent, neem dan contact op met Billink via 0900 – 04000 31. Zij kunnen u vertellen of er een factuur is gestuurd, naar welk adres etcetera.

Het informatienummer van Billink kost €0,60 per minuut, plus de gebruikelijke belkosten.Let op: onze klantenservicemedewerkers kunnen u niet helpen in relatie tot vragen over Billink. U zult altijd worden doorverwezen naar Billink voor al uw vragen omtrent achteraf betalen.

Jazeker! Dat is geen enkel probleem.
Klik bij het afrekenen op de optie Bankcontact. U wordt doorgeleid naar de website van uw Bankcontact waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat uw bestelling is betaald.

Bankcontact voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
Bankcontact is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
Bankcontact betalingen gaan altijd via onze Belgische betalingspartner. U betaald dus geen bijkomende transactie kosten voor het overmaken naar een Buitenlandse rekening!
Bankcontact wordt ondersteund door alle grote Belgische banken
U heeft enkel een rekening bij een Belgische bank nodig.
Controle en overzicht op de betaling
Bestelling wordt direct na afrekenen verwerkt, u heeft uw bestelling sneller in huis

Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

Ja, dat kan als vooraf betaalmogelijkheid!
Het voordeel van handmatig vooruit betalen is, dat u zelf de controle houdt. U kunt uw bestelling afrekenen op de manier hoe u gewend bent.

Het nadeel van deze methode is, het is omslachtiger en het kan iets langer duren, voordat u uw bestelling krijgt. Wij kunnen uw bestelling immers pas versturen, wanneer wij zien dat uw betaling binnen is.

Wanneer uw betaling niet binnen 7 werkdagen bijgeschreven is en wij geen betaalbewijs van u hebben ontvangen, beschouwen wij uw bestelling als geannuleerd. Mocht u dan na deze termijn per ongeluk toch het geld over maken, zullen wij dit vrijwel meteen terug storten.

Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

Algemeen?

Hoe vervelend hoe we het ook vinden, het kan altijd voor komen dat u niet tevreden bent. We raden u aan om klachten eerst bij ons te melden door te mailen naar info@kwispelenzo.nl conform onze klachtenregeling. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden,dan is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Nadat u bij ons heeft besteld heeft u in uw bevestigingsmail een wachtwoord verkregen. Deze is gekoppeld aan het e-mailadres waarmee u heeft besteld.

Mocht deze niet meer werken, dan kunt u via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanvragen. U ontvangt dan een mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Wanneer u hier niet uit komt, kan onze klantenservice natuurlijk altijd helpen.

Wat leuk dat u een account bij ons wilt aanmaken! Het voordeel is dat u gemakkelijk alle Bestellingen kunt terugvinden. Ook kunt u zien hoeveel Kwispels u gespaard heeft, en uw verlanglijstje inzien of uw wachtwoord wijzigen.

Om een account aan te maken, gaat u naar ‘Mijn Account’ en klikt op nieuwe klant, daar vult u uw gegevens in om een account aan te maken. Bent u al klant kunt u gewoon inloggen.
Voor vragen kunt u uiteraard terecht bij onze klantenservice.

Ja u kunt sparen voor leuke kortingen, u kunt zelf bepalen waneer u de korting wilt gebruiken.
Lees er alles over op onze pagina Kwispels sparen https://kwispelenzo.nl/Kwispels-Sparen

Onze webshop is natuurlijk altijd open voor u! Wanneer u voor 17:00 bestelt, is uw pakket morgen in huis. Sommige producten hebben uitzonderingen, maar deze staan bij het product vermeld.

U kunt ons telefonisch bereiken op de volgende werkdagen!

Maandag: 9:00 tm 17:00
Dinsdag: 9:00 tm 17:00
Woensdag: 9:00 tm 17:00
Donderdag: 9:00 tm 17:00
Vrijdag: 9:00 tm 17:00

Ook kunt u ons altijd mailen, wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk een antwoord van ons terug krijgt.
info@kwispelenzo.nl